Вижте колко стават заплатите на военните от 2025г.

С обнародваните промени в Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, публикувани в брой 38 на Държавен вестник, се въвежда нов начин за изчисляване на основното месечно възнаграждение на военнослужещите. От 1 януари 2025 г., базата за определяне на минималната заплата за най-ниската длъжност ще се базира на средната работна заплата за второто тримесечие на предходната година, предоставена от Националния статистически институт (НСИ).

Министърът на отбраната, Атанас Запрянов, посочва, че възнагражденията ще бъдат изчислявани с коефициенти спрямо тази база:

  • Офицери – минимум 1,2 пъти базовата заплата
  • Офицерски кандидати, сержанти и войници – минимум 1,0 пъти базовата заплата

Съгласно данните на НСИ за средната работна заплата от 2296 лв. за второто тримесечие на 2024 г., заплатите на военнослужещите ще се увеличат както следва:

  • Войници и матроси: 2300 – 2370 лв. (увеличение от 47%)
  • Сержанти: 2395 – 2485 лв. (увеличение от 45%)
  • Офицерски кандидати: 2520 – 2630 лв. (увеличение от 40%)
  • Младши офицери: 2830 – 2950 лв. (увеличение от 30%)
  • Старши офицери: 3000 – 4050 лв. (увеличение от 27%)
  • Висши офицери: 4250 – 6700 лв. (увеличение от 27%) Министърът на отбраната Атанас Запрянов уточнява, че окончателните размери на основните месечни възнаграждения на военнослужещите ще бъдат определени и обявени чрез акт на министъра след обнародването на Закона за държавния бюджет за 2025 г. Това означава, че въпреки посочените предварителни разчети, окончателните заплати ще зависят от финалния държавен бюджет и съответните бюджетни рамки, които ще бъдат приети през 2025 г.
сподели с приятели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *